.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عقده‌گشایی علیه سپاه چرا و به چه علت؟
یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی که ثمره دوراندیشی و درایت بنیان‌گذار بزرگ انقلاب حضرت امام خمینی (ره) بود ایجاد سپاه پاسداران با ماهیت دفاع از کیان نهضت مردمی ایران بود.
عقده‌گشایی علیه سپاه چرا و به چه علت؟

شمال نیوز: محمد حسن آصفری / یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی که ثمره دوراندیشی و درایت بنیان‌گذار بزرگ انقلاب حضرت امام خمینی (ره) بود ایجاد سپاه پاسداران با ماهیت دفاع از کیان نهضت مردمی ایران بود. این نهاد در همان اوایل تأسیس با تشکیل سازمان اطلاعات سپاه، زمینه‌ساز مقابله گسترده و هوشمندانه با گروه‌های تروریستی و ضدامنیتی شد. مشخصاً سازمان اطلاعات سپاه با اقداماتی که در برابر گروه‌های تروریستی مانند فرقان و سازمان منافقین انجام داد، موجب تشکیل نهاد وسیعی به نام وزارت اطلاعات کشور شد.

 

در پی آن سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات کارنامه درخشانی را در تأمین امنیت کشور شکل داده‌اند. هرجایی که نیاز امنیتی، دفاعی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی  احساس می‌شود، این سپاه است که با پشتوانه‌های مردم وارد میدان شده و مشکلات را حل می‌کند. به عنوان نمونه در مواردی مانند مبارزه با فلج اطفال و جنگ تحمیلی شاهد ایجاد حرکت بسیج عمومی توسط سپاه بودیم. در دوره‌های اخیر هم در کمک به سیل و زلزله زدگان و همچنین مقابله با کرونا این پاسداران انقلاب بودند که در خط نخست قرار داشتند. در حوزه‌های سازندگی مانند راهسازی، ساخت پتروشیمی و فولاد و دیگر بخش‌های کلان اقتصاد که به دلیل تحریم امکان حضور شرکت‌های خارجی وجود نداشت باز هم اقدامات زیادی توسط این نهاد انجام گرفته است. این روزها در جبهه مقاومت که توانست تکفیری‌های تروریست را درهم بشکند باز هم مرهون تلاش و برنامه ریزی سپاه پاسداران هستیم که این حرکت بزرگ با همکاری و همیاری ملت‌های مسلمان اتفاق افتاد. همچنین توانمندی هوافضای سپاه در تولید موشک‌های دوربرد و نقطه‌زن توانسته فتنه‌های صهیونیستی منطقه را خنثی کند.

 

همه این مسائل خاری در چشم دشمنان انقلاب است. به همین خاطر آن‌ها این روزها تخریب وجهه سپاه پاسداران را در نوک تهاجم رسانه ای خود قرار داده اند. دشمن آمریکایی زمانی طرح تحریم سپاه را در کنگره یا شورای امنیت مطرح می‌کند و روز دیگر در افکار عمومی به دنبال راهی برای تخریب این نهاد انقلابی است. انتشار دوباره فایل صوتی از جلسه فرماندهان سپاه آن هم در هنگامه دهه فجر انقلاب اسلامی و در حالی که به اذعان رمضان شریف سخنگوی سپاه افراد دخیل در این پرونده محاکمه شده و هم اکنون در حبس به سر می‌برند، دقیقاً در همین راستا برنامه‌ریزی شده بود. آن‌ها با فضاسازی به دنبال فاصله‌اندازی بین مردم با سپاه هستند. بخشی از کینه‌توزی‌ها به دلیل بی تعارف بودن سپاه در حفاظت از انقلاب و مردم است.

 

 اما در این بین برخی جریان‌های داخلی ممکن است منافعی داشته که سپاه جلو آن‌ها را گرفته و این سبب شده آن‌ها کینه‌توزی کنند و در پازل دشمن بازی کنند. اگر اقدامات تخریبی و انتشار فایل صوتی و هجمه‌ها علیه سپاه مربوط به گروه‌های سیاسی داخلی باشد باید به حال آن‌ها تأسف خورد که حاضرند برای رسیدن به قدرت و مقام، این نهاد مهم انقلابی و امنیت آفرین را زیر سؤال ببرند. انتشار دوباره این فایل صوتی البته عقده گشایی از رئیس مجلس نیز هست و طبیعتاً با نزدیک شدن به انتخابات ریاست مجلس در ماه‌های آینده بعضی به دنبال مخدوش کردن چهره قالیباف هستند. ایشان مدت‌ها مدیر بوده است و حتماً لکه‌هایی روی کارنامه ایشان هست که باید در مقابل این عملکرد خود پاسخگو باشد، اما این اقدامات، سیاسی‌کاری است.

 

در نهایت اینکه با وجود همه اقدامات صورت گرفته، این به معنی آن نیست که عملکرد سپاه در برخی حوزه‌ها قابل نقد نیست، ولی این نباید سبب شود که کسی کمر به تخریب این نهاد ببندد. امروز اگر سپاه نبود، امنیتی نبود و ما با درک این واقعیت‌ها باید مسائل را مورد تحلیل قرار داده و در دام طراحی شده از سوی اتاق فکرهای دولت‌های بیگانه و اذناب داخلی آن‌ها علیه نهادهای انقلابی قرار نگیریم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.071 seconds.